RAMOWY ROZKŁAD DNIA 

Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy; zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela – wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole itp.

 6:30 – 7:00Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
7:30 – 8:15ĆWICZYMY I BAWIMY SIĘĆwiczenia poranne, ze śpiewem, przy muzyce, zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Obserwacja pedagogiczna. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniem dzieci.
8:15 – 8:30PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚNIADANIAWyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.
8:30 – 9:00JEMY ŚNIADANIEKształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku, zabawy dowolne.
9:00 – 9:45UCZESTNICZYMY W ZABAWACH I SYTUACJACH EDUKACYJNYCHZajęcia wychowawczo-edukacyjne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych.
9:45– 10:00PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO WYJŚCIA DO OGRODUCzynności samoobsługowe dzieci związane z przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze.
10:00 – 11:45BAWIMY SIĘ W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYMGry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki (w przypadku nieodpowiedniej pogody – gry i zabawy ruchowe w salach).
11:45 – 12:00PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO OBIADUWyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.
12:00 – 12:30JEMY OBIADKształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.
12:30 – 14:15ODPOCZYWAMY – DZIECI Z GR. IPoobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, odpoczynek przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej.
12:30 – 14:15BAWIMY SIĘ W SALI LUB W OGRODZIE- DZIECI Z GR. II- VIIZabawy dowolne, dydaktyczne, organizowane w sali lub ogrodzie, udział w zajęciach dodatkowych.
14:15 – 14:30PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO POSIŁKUWyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do podwieczorku.
14:30 – 14:45JEMY PODWIECZOREKKształtowanie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka, przygotowaniem do posiłku i kulturalnym zachowaniem przy stole.
14:45 – 17:00BAWIMY SIĘ W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ LUB W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYMZabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe.

Bezpłatne nauczanie i wychowanie realizowane jest w godzinach

8:00 – 13:00